Havai Fişek Fotoğrafı Nasıl Çekilir - How to Shot FireWorks ?

 

havai fişek fotoğrafı nasıl çekilir

TR/EN

Selam arkadaşlar, bugün sizlere nasıl havai fişek fotoğrafı çekebileceğimiz hakkında bilgi vereceğim. Özellikle yılbaşında veya özel gün ve gecelerde yani kutlamalarda görsel bir şölen oluşturmak adına havai fişek gösterisi yapılır. Bu da ortaya hoş ve güzel bir görüntü sağlar. Tabii fotoğrafçılığa meraklı kişiler olarak bu anları ölümsüzleştirmek adına çekim denemeleri yaparız ama her zaman istediğimiz sonuçları alamayabiliriz. O yüzden ben de sizlere daha kaliteli bir havai fişek fotoğraf çekimi için sizlere bilgi vereceğim.

Hi dear friends, today I'll let you know how can you shot fireworks photos better. Follow it step by step.

İlk olarak bazı maddelerden yola çıkalım.

tripod


1. Tripod kullanın. Havai fişekler gece patlatıldığı için fotoğraf makinemizi sabit tutmamız lazım. Çünkü en ufak bir sarsıntı bile fotoğrafınızın kötü çıkmasına yol açacaktır. Bu da istemeyeceğimiz bir şey. O yüzden özellikle başta gece çekimleri olmak üzere bu tür uzun pozlama yapacağımız fotoğraflar için kesinlikle bir tripod kullanmalısınız.

Use a tripod. For better and sharpen photos.

uzaktan kontrol kumandası - remote control


2. Kameranızı uzaktan kontrol edecek bir kumanda veya telefon uygulaması kullanın. Son zamanlarda zaten fotoğraf makineleri cep telefonlardaki uygulamalardan kolay bir şekilde istediğiniz ayarlarda çekim yapabilirsiniz. Ayrıca uzaktan kontrol ile fotoğraf makinenize dokunmadan çekim yapmak daha sabit ve kaliteli bir fotoğraf çekmemize olanak sağlayacaktır.

Use a cable release or wireless remote to trigger the shutter if you have one.

manuel mod

3. Fotoğraf çekim modunuz mauel olsun. Çünkü otomatik veya diğer ayarları yaparsak bizim istemediğimiz bazı ayarlar seçilebilir. Yapacağımız diğer ayarlar için de hızlı değişiklikler yapmamız gerekebilir. O yüzden M modunda çekim yapmamız daha sağlıklı olacaktır.

Choose manuel mode for better shots.

diyafram

4.Diyafram.  f/8 ile f/16 arasındaki kapalı bir diyafram seçeneği, havai fişek çekimleri için ideale yakın sonuçlar verecektir.

A good starting point for aperture is f/11. But usually between of f/8-f/16

ISO


5. Iso, Havai fişek çekimlerinde yeterince ışık olacağı için 100-200 arası bir değer çekiminiz için uygun olacaktır.

Set the camera to a low ISO, such as 100-200.

shutter speed



6.Denklaşör. Bir deklanşör hızı seçmek yerine, kamerayı, deklanşörü istediğiniz kadar açık tutmanıza izin veren Bulb (B) seçeneğine ayarlayın. Tüm havai fişek patlamalarını açığa çıkarın. Hatta birden fazla patlama için deklanşörü açık tutabilirsiniz.

Instead of choosing a shutter speed, set the camera to Bulb (B) which allows you to keep the shutter open as long as you want. Expose for the entire fireworks burst. You can even keep the shutter open for multiple bursts.

manuel odaklama



7. Netlik, Otomatik netlemeyi kapatın, aksi takdirde netlemeye kilitlenmekte güçlük çekebilir. Lensinizi manuel olarak sonsuza odaklayın.

Turn off the autofocus, otherwise it might have difficulty locking onto focus. Manually focus your lens at infinity.

How to Shot FireWorks



Yorum Gönderme

0 Yorumlar

photoshop web site kur seo photoshop indir grafik tasarım stok fotoğraf indir